میوه ها و سبزیجات ضد دیابت

 diabetes fruits vegetables

اگر مبتلا به دیابت هستید جالب است بدانید آنچه در دهان می‌گذارید، می‌تواند سبب بالا رفتن یا پایین آمدن قند خونتان شود. در اینجا، چند نوع میوه و سبزی را به شما معرفی می‌كنیم كه می‌تواند جلوی بالا رفتن قند خونتان را بگیرد.

سیب

اكثر متخصصان تغذیه توصیه می‌كنند حتما در رژیم غذایی خود سیب را بگنجانید زیرا سیب كالری بسیار پایینی دارد و فیبر آن بسیار بالاست و جلوی گرسنگی را می‌گیرد. سیب همچنین دشمن كلسترول بد است و میزان قند خون را كاهش می‌دهد.

 

آواكادو

این میوه غنی از اسیدهای چرب مونوی غیراشباع است كه سبب كند شدن هضم و پیشگیری از افزایش قند خون بعد از صرف غذا می‌شود.

 

سبزیجات

فیبر موجود در تمامی سبزیجات می‌تواند قند خون بالا را مهار كند. در ضمن سبزیجات غنی از پروتئین هستند و به راحتی می‌توان آنها را جایگزین گوشت قرمز نمود.

 

میوه‌های گوشت‌دار

انواع میوه‌های گوشتی حاوی یك یا چند دانه كه به رنگ‌های قرمز یا بنفش موجود است مانند انواع انگور حاوی تركیبی طبیعی به نام آنتوسیانین هستند. محققان می‌گویند این دانه‌های رنگی می‌تواند سبب كاهش قند خون شده و در عین حال محرك تولید انسولین در بدن باشند.

 

بروكلی

بروكلی غنی از كروم بوده كه در درازمدت نقشی اساسی و مهم برای تنظیم قند خون دارد.

 

هویج

هویج یكی از منابع طبیعی غنی از بتاكاروتن است كه می‌تواند خطر ابتلا به دیابت را كاهش داده و قند خون را تنظیم كند.

 

دانه كتان

دانه‌های كتان غنی از پروتئین، فیبر، چربی‌های خوب از نوع موجود در ماهی و منیزیم است. این مواد قند خون را تنظیم كرده و به سلول‌ها در جذب انسولین كمك می‌كنند.

 

گردو

گردو حاوی مقادیر بالایی فیبر و پروتئین بوده و سوخت كندی دارد كه به تدریج به قند تبدیل می‌شود. از سوی دیگر غنی از چربی‌های مونوی غیراشباع است كه برای سلامت مفیدند.

 

انواع حبوبات

حبوبات، غنی از چربی‌های خوب، پروتئین و فیبر هستند كه می‌توانند قند خون را پایین نگه داشته و از ابتلا به ناراحتی‌های قلبی – عروقی پیشگیری كنند. در ضمن این مواد منبع طبیعی استرول است كه چربی خون را كاهش می‌دهد.

 

روغن زیتون

روغن زیتون طلای مایع نامیده می‌شود زیرا حاوی تركیبات ضدالتهابی و قوی است كه محققان آن را با آسپیرین مقایسه می‌كنند. افرادی كه رژیم مدیترانه‌ای دارند و روغن زیتون، میوه و سبزیجات، غلات و گوشت كم‌چرب می‌خورند كمتر به دیابت و ناراحتی‌های قلبی و عروقی دچار می‌شوند. هر دوی این بیماری‌ها در پی التهاب در بدن به وجود می‌آیند. برخلاف كره، چربی خوب روغن زیتون سبب افزایش مقاومت بدن در برابر انسولین نشده و حتی این مقاومت را كاهش می‌دهد. روغن زیتون همچنین كندكننده هضم غذا و واردشدن تدریجی قند به خون است.

 

سیب زمینی

یك سیب زمینی شیرین كه در اجاق كبابی شده 30 درصد كمتر از سیب‌زمینی معمولی قندخون را افزایش می‌دهد زیرا حاوی فیبر بالا و ریزمغذی‌هایی است كه 40 درصد آنها از نوع حلال بوده و سبب كاهش كلسترول و كندی هضم غذا می‌شوند. در ضمن سیب‌زمینی شیرین غنی از كاروتنویید و رنگ‌دانه‌های زرد و نارنجی است كه به ارگانیسم‌ها اجازه عكس‌العمل در برابر انسولین را می‌دهد. سیب‌زمینی شیرین همچنین غنی از اسید كوروژنیك است. این تركیب گیاهی طبیعی می‌تواند به كاهش مقاومت در برابر انسولین كمك كند.

 

 

شرکت راه سبز آوان

پیشرو در تجارت سبز ایران

 

 

نیکی را بکار،

            روی هر زمین،

                         زیر هر آسمان ...

 



درباره ما

تمامی شواهد نشان می دهد که عصر حاضر، عصر تخصص، دانش و اطلاعات است و روز به روز نقش متخصصین بیش از پیش جلوه گر میگردد. شرکت راه سبز آوان با درک این مهم و 15 سال تجربه موفق و با دراختیار داشتن مجموعه کاملی از دانش، توان، تجربه و تخصص و بهرمندی از کارشناسان و نیروهای مجرب، ضمن ارائه طیف وسیعی از خدمات تخصصی بازرگانی درحوزه محصولات باغی و کشاورزی اقدام به واردات و صادرات این نوع محصولات در سطح بین اللملی می نماید. ادامه...

ورود به سایت